2011. december 28., szerda

Gombás garnélás rizottó

Tudom, hogy el vagyok maradva, de a vakáció, a szakítás, a karácsony, a sok munka elfoglal rendesen. Nem egyszerű időt szakítani a blogra. Ellenben már több mint 40 olyan kaja van, amit meg akarok írni, már csak időt kell neki keríteni :)

Imádom a rizottót, mert hihetetlenül változatos, és egyszerű kaja, ami tényleg percek alatt megvan. Annyi különbséggel, hogy én nem szeretem, hogyha "szatyakos", inkább, mint egy magyaros rizses húsnál, peregjen azért egy picikét :)

Hozzávalók:
1 doboz barna gomba
20 g szárított vargánya
200 g apró vörös garnéla
4-5 darab szárzeller
kb fél póréhagyma, vagy 3-4 újhagyma
3 gerezd fokhagyma
2 dl zsírszegény tejszín
egy és fél pohár rizs (ez a két és fél decis söröspoharammal értendő)
só, bors, szárított chili, szerecsendió, lestyán, tyúkhúsleves kocka

Felvágjuk a hagymát, és fokhagymát, mehet az olívára, majd jöhet a gomba, és a zeller is. Só, bors, pároljuk picit. A zellert apró karikákra szeljük, mert több idő kell neki, mint a többieknek.
Ha garnélából fagyasztottat tudunk csak beszerezni, akkor előtte olvasszuk fel, és konyhai papírtörlőn szárítsuk meg őket. Jöhetnek a rákocskák, 2-3 perc párolás után tegyük bele a rizst, a tejszínt és még egy pohár vizet, végül a szárított vargányát. Én még sót, borsot, lestyánt, egy kk szárított chiliport szerecsendiót és tyúkhúsleves kockát tettem bele. Ha majdnem elfőtte a vizet (ez kb 10 perc), kóstoljunk. Ha valami még nyers, akkor adjunk még vizet hozzá. Kapcsoljuk le a gázt, és lefedve pihentessük 10 percet.

A víz mennyiségét tényleg nehéz megtippelni, mert attól függ, hogy a gomba és a rák mennyi vizet ereszt. Remélem fincsi lesz! Szerintem a legjobb rizottó ever! :)

eet smakelijk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése