2012. március 28., szerda

Tavaszi rétes

Ez elméletileg pite, csak én csalok, hogy hamar kész legyek vele. Szóval rétes. :) 

Hozzávalók:

- 20 dkg sonka
- 50 dkg friss spenót
- 20 dkg túró (hollandiában, 2-3 doboz cottage cheese)
- 3 gerezd fokhagyma
- 4 tojás
- rétestészta

A sonkát enyén megpirítjuk, beletesszük az apróra vágott fokhagymát és rádobjuk a spenótot. (én most nagyon lelkes voltam, és szépen lecsumáztam őket) Ha sok levet ereszt, akkor öntsük le a felesleges vizet. Bőven borsozzuk és pároljuk kb 10 percet. Tegyük félre hülni.

A tortaformát kenjük be olajjal és béleljük ki a rétestésztával. (én fagyasztottat vettem a Dekában, amit a lumpiához használnak) Hagyjunk a perem felett 4-5 cmt, mert ezzel fogjuk befedni.

Ha kihült jöhet a túró. Otthon érdemes utána sózni, ha viszont cottage cheese-t használunk nem szükséges, mivel ez alapból eléggé sós. Elkeverünk benne 4 tojást, és mehet is a tortaformába.
Ha nem elég a tészta a tetejére kész nagy lapot is tehetünk. Ha valaki házilag csinál rétestésztát (én is tudok, csak időm nincs) akkor könnyen lehet kis virágokkal díszíteni a tetejét.
Bekenjük tojássárgájával és mehet is a sütőbe, 180 fok, légkeverés és kb 30 perc.

Tényleg oltári finom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése