2011. november 10., csütörtök

A fasírozott ahogy Vilma mama csinálja

Ennek a fasírozottnak a lényege, hogy sokkal több pékárú kell bele, mint az hinnéd. így én magában hidegen szoktam enni, max csemegeubit nyomok hozzá. :)

Nézzük az összetevőket:

500 g darálthús (half om - fele sertés, fele marha)
8 szelet toast kenyér (Vomar - 1 jojorós, a legjobb töltelékekbe is)
5  M-es tojás
2 közepes vöröshagyma
4-5 gerezd fokhagyma
kalocsai pirospaprika (ez nem a könnyen beszerezhető kategória:)
friss petrezselyem (elhagyható)
kenyérmorzsa
só, bors, vegeta

itt megjegyezném, hogy utálom azokat a recepteket, amiben összezavarják a múlt és a jelen időt. pl: vágjuk össze a hagymát, aztán a 2 napja pácolódott húst adjuk hozzá. WTF??? akkor nem azzal kellene kezdeni, hogy bepácolod a húst? :)

melegítsd elő a sütőt 200 fokra, sima alul felül felül sütéssel.
a kenyeret tedd egy nagy edénybe, önts rá 1 dl vizet, a hagymaszeleteket és a fokhagymát. ez egyszerűen turmixolt össze botmixerrel.
a darált húst, a tojásokat, a petrezselymet add hozzá a péphez, és kézzel dolgozd el. jöhetnek a fűszerek. szerintem viszonylag sok só és bors kerüljön bele. ha hígnak érzed tegyél bele zsemlemorzsát, én olyan 4-5 evőkanállal szoktam.
az előmelegített sütőbe tegyél egy nagy tepsit, amibe olyan 0,6-1 cm olaj szükséges. (ezt az ötletet használhatod rántott húsoknál, zöldségeknél is. már szinte semmi nem sütök fent, egyrészt egyszerűbb a sütőt használni, másrészt nem szív magába annyi olajat. ezt Ágota anyukájától tanultam)
amíg az olaj melegszik, formázd meg a fasírtokat, és forgasd meg a zsemlemorzsába.
tedd őket a már forró olajba, 10 perc egyik oldal, fordítás, és 5 másik. (ez nyilván kb, csekkold közben, hogy eléggé meg van sülve) legközelebb majd lemérem az időt is.

ebből az adagból kb 40 darab 5 cm átmérőjű húspogácsák lesznek.

eet smakelijk! :)

2 megjegyzés:

  1. 40db húspogácsa...pont egy párnak megfelelő adag...:)én kóstoltam és hihettek nekem:"ISteni volt!"

    VálaszTörlés
  2. így legalább jutott még 4 barátnak meg az építőmunkásoknak is. Köszi az első kommentet! :)

    VálaszTörlés