2011. november 13., vasárnap

Sütőtökkrémleves Era módra

A recept Era anyukámtól van, nem változtattam rajta szinte semmit, úgy jó, ahogy van.

Hozzávalók:
2 kicsi japántök
2 nagyobb krumpli
2x2 cm friss gyömbér
50 g fenyőmag (pijnboompitten)
50 g natúr tökmag (pompoenpitten)
50 g natúr napraforgómag (zonnebloempitten)
1 ek tökmagolaj 
fél deci tejszín
só, bors, szerecsendió, fahéj


Én a magokkal kezdem. A schoterweg-i kedvenc törökösömnél (ahova szerintem már minden haarlemi barátnőmet elcibáltam) könnyen és olcsón beszerezhetőek a hozzávalók. A tökmagból és a szotyiból 200 grammos kiszerelést lehet venni, darabja csak 1,95 jojoró.
Fontos, hogy a magokat külön pirítsuk, mert a fenyőmagnak kevesebb idő kell, mint a tökmagnak. Pirítás után már mehet is egy tálba.


A tököket félbevágjuk, meghámozzuk, kiszedjük kanállal a belsejét. 2x3 cm-es daradobra vágjuk. Meghámozzuk a krumplit, felkockázzuk, és feltesszük annyi vízzel főni, hogy éppen ellepje. Beledobjuk a meghámozott gyömbért is. Tényleg elég egy kisebb darab, mert különben nagyon erős lesz. Sóval és borssal ízesítjük.


Kb 30 perc alatt puhára főnek az összetevők, botmixerrel pépesítjük. Megkóstoljuk, ha nagyon édes mehet még só és bors, és jöhet a fahéj és a szerecsendió is. Fél deci tejszínt teszünk még bele. Én egy-két percet főzzük így, és már kész is van.

Tálaláskor meghintjük a magokkal és csepegtetünk a tetejére tökmagolajat.


eet smakelijk!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése